بهترین رادیاتور قرنیزی

بهترین رادیاتور قرنیزی

بهترین رادیاتور قرنیزی

شما برای گرمایش منزل خود از کدام سیستم گرمایشی استفاده می کنید؟ شومینه، بخاری، شوفاژ، گرمایش از کف یا رادیاتور قرنیزی؟ هر کدام مزایا و معایبی دارند، ولی با پیشرفت تکنولوژی این وسایل مزایای بیشتری نسبت به سیستم های گرمایشی قدیمی دارند. در این مقاله قرار است ویژگی های بهترین رادیاتور قرنیزی را شرح دهیم.

انواع سیستم های گرمایشی

سیستم گرمایشی بخاری

وقتی از بخاری استفاده میکنید به علت با باز شدن درب و پنجره گرما هدر می رود. گاز بیشتری مصرف می شود حتی امکان آتش سوزی نیز وجود دارد که زمان زیادی برای گرم کردن لازم است.

سیستم گرمایشی شوفاژ

شوفاژ بخشی از دکوراسیون خانه است که در مقابل یا اطراف آن نمی توان وسایلی مانند : مبل، کنسول، میز و … قرارداد. به این دلیل که برخورد هوای اتاق با بدنه رادیاتور کمتر می شود، بنابراین پکیج باید بیشتر کار کند، در نتیجه گاز بیشتری مصرف می شود و اتلاف انرژی بیشتری خواهیم داشت تا دمای اتاق به حد تنظیم شده برسد. لوله کشی سرتاسری محل در سیستم گرمایشی شوفاژ هزینه زیادی دارد، همچنین جا گیر هستند و امکان نشت آب در این سیستم گرمایشی وجود دارد.

سیستم گرمایشی کف

گرمایش از کف یک سیستم گرمایشی است که قبل از کف سازی در ساختمان لوله گذاری میشود. راندمان حرارتی گرمایش کف به خاطر وجود مصالح پایین است، حجم لوله مصرفی زیاد می باشد. در محیط خانه سیستم گرمایشی گرد و غبار کف را در محیط خانه و ساختمان پخش می کند، هوا را آلوده کرده و باعث بیماری های تنفسی می شود.

رادیاتور قرنیزی

رادیاتور قرنیزی سیستم گرمایشی کم جا است که در داخل پنل های آلومینیومی کنار دیوار قرار داده می شوند. در مکان هایی مانند ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و … می توان نصب کرد. می توان این وسیله گرمایشی مدرن و لوکس را همرنگ با دکوراسیون محیط ست کرد و یا با یک رنگ متضاد در محل، طراحی و کار شوند.

اجزاء سازنده رادیاتور قرنیزی

  1. لوله های مسی با پوسته آلومینیومی
  2. هسته گرمایش که از دو کاور و دو کنتور تشکیل شده است.
  3. لوله های مقطعی تعبیه می شود، تا آب گرم از آن ها عبور کند و با راندمان بالا محیط را گرم کند.
  4. آلومینیومی بودن این سیستم مقاومت مناسبی برای تجهیزات گرمایشی فراهم می کند و قابلیت انتقال گرمای بسیار بالایی دارد.

از دیگر مزایای رادیاتور قرنیزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رادیاتور قرنیزی به جای سنگ خانه کنار دیوار نصب می شود.
  2. جای خیلی کمی نسبت به دیگر سیستم های گرمایشی می گیرد و سرتاسر خانه نصب می گردد.
  3. به صورت یکنواخت محیط را گرم می کند.
  4. این سیستم گرمایش محیط را به صورت تشعشعی گرم می کند.
  5. جابجایی هوای گرم و سرد اتفاق نمی افتد.
  6. به هیچ عنوان دیوارها و پرده ها را سیاه نمی کند.
  7. رسوب نمی گیرد.
  8. حتی در مکان هایی که پکیج وجود ندارد، می توان رادیاتور قرنیزی نصب کرد.

معایب رادیاتور قرنیزی:

  1. هزینه بالا
  2. بیشترین تمرکز در دیوارهای بیرونی
  3. انرژی کارآمد کمتر

مراحل نصب رادیاتور قرنیزی

  • آماده سازی انشعابات لوله کشی ساختمان با استفاده از دو عدد شلنگ فلکسیبل رفت و برگشت برای اتصال به هسته گرمایشی رادیاتور
  • پس از متر کردن دیوارها بر اساس متراژ سینی ها برش خورده و نصب می شود.
  • کنج و گوشه ها را برش داده و در محل مورد نظر قرار داده می شود.
  • بعد از اتمام نصب سینی لوله ها و فین های برش داده شده از طریق جوشکاری به هم متصل گردیده و در جای خود نصب می شود. کلیه اتصالات هسته گرمایشی جوشکاری می‌شوند، به هیچ عنوان از اتصالات فیتینگ، اورینگی و برنجی استفاده نمی شود و این برتری رادیاتور قرنیزی را نشان می دهد.
  • در آخر نیز کاور برش داده شده بر روی شاسی ها نصب می گردد.

انواع رادیاتور قرنیزی

رادیاتور قرنیزی در دو مدل برقی و هیدرونیک تولید می شوند.

رادیاتور قرنیزی برقی

این نوع رادیاتورهای قرنیزی با برق کار می کنند و سریع گرم می شوند. دیگ و انواع سیستم های مکانیکی مرکزی را نداشته، قابلیت تنظیم دما را دارند، راندمان بالایی دارند، به آسانی نصب می شوند، هوشمند و دیجیتال هستند و قابلیت استفاده در اکثر مکان ها را خواهند داشت.

رادیاتور قرنیزی هیدرونیک

یک سیستم گرمایشی مایع است که گرمای تولید شده را در لوله ها پخش می کند تا محیط را گرم کند. سیستم های قرنیزی هیدرونیک یا قرنیز حرارتی را می توان با استفاده از رادیاتورهای تخته ای برای توزیع یکنواخت گرما در محیط نصب کرد.

مزایای سیستم گرمایشی هیدرونیک:

اگر سیستم گرمایشی کم مصرف، تمیز، راحت و گرم مد نظر شماست، گرمایش هیدرونیک گزینه مناسبی است. بهتر است با مزایای آن آشنا شوید.

  1. گرمایش یکنواخت در سراسر محیط
  2. کاهش گرد و غبار
  3. بدون صدا
  4. پخش شدن گرما به صورت ملایم و راحت در محیط
  5. تنظیم دما در موقعیت های مختلف
  6. سیستم گرمایشی کارآمد

پیشنهاد می شود از بهترین محصولات سیستم های گرمایشی مدرن و لوکس که شامل انواع رادیاتورهای قرنیزی هستند دیدن بفرمایید. در صورت نیاز و راهنمایی مشاورین ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

سخن پایانی

سیستم گرمایشی قرنیز حرارتی از وسایل گرمایش مدرن می باشد که در زیبایی منازل و دیگر ساختمان ها بسیار موثر است. با اینکه قیمت بالای دارند ولی کم جا هستند و ساختمان را زیباتر می کند، گرمای یکنواختی داشته و کل فضا را گرم خواهند کرد. اگر قصد ساختن خانه و ساختمان مدرن دارید، پیشنهاد می شود از این سیستم گرمایشی استفاده کنید. افرادی که تصمیم دارند منزل خود را باز سازی کنند و از این نوع سیستم حرارتی به کار ببرند، توصیه می شود به هیچ عنوان به لوله های کف ساختمان دست نزنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *