فواید و معایب قرنیز حرارتی

فواید و معایب قرنیز حرارتی

فواید و معایب قرنیز حرارتی

با توجه به سرمای فصل پاییز و بیشتر از آن زمستان، نیاز به وجود یک سیستم گرمایشی احساس می‌شود و برای این کار باید تمهیدات لازم قبل از رسیدن سرما انجام گیرد تا افراد احساس آرامش و راحتی داشته باشند. ما در این مقاله سعی داریم تا راجع به سیستم گرمایشی و همچنین قرنیز حرارتی توضیحاتی ارائه دهیم و رادیاتور قرنیزی را نیز مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

قرنیز حرارتی چیست ؟

همانطور که از نامش مشخص است به یک سیستم گرمایشی گفته می شود که از داخل قرنیز های کنار دیوار عبور میکند و حرارت را به اطراف منتقل می‌کند. قرنیز به حاشیه پایینی دیوار گفته می‌شود که معمولا جنس سنگی دارند و از نمای دیوار محافظت می‌کنند و حتی در زیبایی ساختمان و فضای موجود نیز تاثیر بالایی دارند.

شرکت شعله گستر

نحوه کار رادیاتور قرنیزی

با استفاده از قرنیز حرارتی، درصد بسیار زیادی از مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود و همچنین بوسیله رادیاتور قرنیزی، علاوه بر گرمای ساختمان آرامش نیز به ساکنان مکان مورد نظر انتقال پیدا می‌کند. نحوه کار این قرنیز به این صورت است که آب گرم از پکیج به لوله هایی که در قرنیز تعبیه شده است وارد میشود و حرارت را به اطراف انتقال میدهد در اثر انتقال حرارت، حرکت مایعات از نقطه ای به نقاط دیگر انجام میشود و در حقیقت مایعاتی که داغ شدهاند حرارت را همراه خود به تمام اطراف منتقل میکنند.

اندازه رادیاتور های قرنیزی

قرنیز حرارتی در ابعاد مختلف همچنین نوع هایی متفاوت مانند رادیاتور قرنیزی هایلوکس بفروش میرسند و حتی رنگ های متنوعی نیز دارند و افراد می توانند بسته به سلیقه خود نوع دلخواه را انتخاب کنند. بهترین پیشنهاد این است که رادیاتور های قرنیزی در زمانی که شروع به ساخت بنا میشود کارگذاشته شود.

مزایای قرنیز حرارتی

قرنیز حرارتی نیز از داخل این قرنیز های دیوار عبور می‌کند و در آنجا به کار خود ادامه می‌دهد. کیفیت و جنس قرنیز حرارتی از آلومینیوم است و در سیستم‌ های مدرن از  آلومینیوم و مس است که این نوع ترکیب در مدل های پیشرفته تر و جدیدتر آن قابل مشاهده است. لوله های مختلف در رادیاتور قرنیزی در قسمت های مختلف ساختمان وجود دارد و توسط این لوله ها در هزینه لوله کشی اضافی نیز صرفه جویی میشود و این لوله ها فضای منطقی برای خود اشغال می کنند که کارایی زیادی نیز دارند و قرنیز حرارتی مشکلات لوله کشی‌ های دیگری که در سیستم‌ های گرمایش متفاوت وجود دارد را حل کرده است.

صرفه جویی در مکان با استفاده از قرنیز حرارتی به این شکل است که در قسمت بی استفاده از خانه از این قرنیزها به کار برده میشود تا علاوه بر صرفه جویی در فضای مورد استفاده گرما در تمام اطراف ساختمان نیز به صورت یکنواخت پخش شود.

رادیاتور های قرنیزی با توجه به فضای خانه جای کمتری را اشغال میکنند و این در خانه های کوچک امروزی یک انتخاب لوکس به شمار میرود که باید مورد توجه قرار گیرد.

معایب قرنیز حرارتی

عدم پخش یکنواخت گرما و همچنین عدم ثابت ماندن گرما یکی از مشکلات و معایب این نوع قرنیز است و برخی از قسمت های خانه که به منبع قوی تری وصل هستند گرمای بیشتری را نسبت به قسمت های دیگر خانه منتقل میکنند.

وجود هزینه های بالا در قرنیز حرارتی

برخی از این نوع سیستم ها از طریق انرژی برق کار میکنند و رادیاتور قرنیزی ممکن است هزینه های زیادی در برداشته باشد و البته ممکن است در اتاق مورد استفاده قرار گیرد و در همان جا نیز گرمای مطلوب و خوبی داشته باشد اما در انتقال گرمای مطلوب به کل خانه ممکن است با مشکل مواجه شود.

به طور خلاصه میتوان گفت قرنیز حرارتی بواسطه انرژی الکتریکی کار میکند و دقیقا مانند تمام رادیاتور های برقی هزینه بالایی می طلبد.

گرمایش قرنیزی سوپر لوکس

سخن آخر

قرنیز حرارتی و رادیاتور قرنیزی یک سیستم گرمایشی بسیار مدرن و در عین حال کاربردی هستند که میتواند در تمام ساختمان هایی که در حال ساخت هستند مورد استفاده قرار گیرد و به دلیل کارایی زیادی که دارد مورد استقبال افراد زیادی نیز قرار گرفته است البته این نوع سیستم حرارتی مزایا و معایبی نیز دارد که در مقاله توضیح داده شد.

ما در این مقاله سعی کردیم تا راجع به این نوع سیستم حرارتی اطلاعاتی به مخاطبان عزیز ارائه دهیم امید است که خوانندگان گرامی با استفاده از این مطالب به اهمیت و فواید و معایب قرنیز حرارتی و رادیاتور قرنیزی پی برده و در ساختمان های خود از این نوع سیستم گرمایشی استفاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *