رادیاتور سیستم حرارتی

نحوه عملکرد رادیاتورهای قرنیزی

نحوه عملکرد رادیاتورهای قرنیزی

رادیاتور قرنیزی را می توان در بین وسایل گرمایشی که به صورت آبی کار می کنند، یک گزینه ایده آل معرفی کرد. این رادیاتور آب گرم مورد نظر را از روش های گوناگونی همچون موتورخانه مرکزی، آبگرمکن خورشیدی و یا حتی پکیج تأمین می کند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه عملکرد رادیاتور سیستم حرارتی به صورت مختصر و مفید آشنا کنیم، در ادامه همراه ما باشید.

عملکرد رادیاتور حرارتی

معمولاً لوله کشی ساختمان از سیستم کلکتوری استفاده می شود و کلکتور را به گونه قرار می ‌دهند که بتواند خطوط رادیاتور را با افت فشار یکسانی روبرو نماید. به همین دلیل از متراژ لوله بسیار کمی می توان استفاده نمود. در اینجا ما لوله های پنج لایه ۱۶ متری را به عنوان لوله مناسب پیشنهاد می دهیم. لوله کش معمولاً لوله کشی را به شکلی انجام می دهد که استارت رادیاتور بتواند از کف خارج گردد. به همین دلیل ۱۵ سانتی متر از دیوار و یک سانتیمتر از دیواره پشتی باید فاصله داشته باشد.

رادیاتور حرارتی

در اینجا موقعیت ساختمان و متراژ در کنار میزان رطوبت منطقه می ‌تواند برای تعداد استارت تاثیر واضح خود را بگذارد. در این بین، رادیاتور قرنیزی این اختیار را دارد تا آب را توسط لوله های پنج لایه و هدایت آب گرم به سمت سیستم گرم کننده آب هدایت کند. این گونه برای به دست آوردن دمای مورد نیاز در حرکت خواهد بود. عبور شعله گذر هوا از بین رادیاتور و سینی پشتی به گرم شدن هوا قطعاً کمک می کند. عمدتاً با نصب کنوکتور بر روی رادیاتور گردش طبیعی هوا به چشم می آید. این چنین است که شما یک راندمان حرارتی را با ۳۰ درصد افزایش، می‌توانید از قرنیز حرارتی انتظار داشته باشید.

رادیاتور سیستم حرارتی

محیط ساختمان و شرایط آب و هوایی می تواند به محاسبه قرنیز حرارتی کمک کند. همچنین شما باید توجه کنید که از چه نوع مصالحی در ساخت استفاده شده است. طبیعتاً بعد از محاسبه می توان گرمایش ساختمان را برای بهینه سازی هرچه بیشتر در نظر گرفت. رادیاتور قرنیزی به گونه ای حرارت را توزیع می کند که بتواند اختلاف دمای آب ورودی و خروجی را بسیار کم نشان دهد. شما اینچنین یک افت اصطکاکی یکسان را برای خطوط مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که چنانچه طول رادیاتور از متراژ بیشتر باشد، شما با اختلاف دمای آب ورودی و خروجی روبرو خواهید شد، همین امر باعث می شود تا شما کمترین بازده حرارتی رادیاتور را مشاهده کنید.

 مزیت رادیاتور قرنیزی

بدون اغراق می توان گفت رادیاتور قرنیزی جزء سیستم های گرمایشی مدرن به شمار می‌آید. صنعت تاسیسات کمترین میزان فضا را برای اشغال این رادیاتور در فضا معرفی می کند، همین امر خود یک مزیت به حساب می آید. همانگونه که گفته شد، شما یک عملکرد بسیار ساده را همانند رادیاتور معمولی می توانید در نظر بگیرید. پوسته آلومینیومی با فرم شکلی قرنیز باعث می شود که شما فضای زیر رادیاتور را برای جاسازی تجهیزات مشاهده کنید. البته در ساختار سیستم جدید رادیاتور از سنسور های الکترونیکی استفاده می کنند.

 مزیت رادیاتور قرنیزی

 اجزای تشکیل دهنده رادیاتور قرنیزی

از جمله اجزای این رادیاتور عایق حرارتی، رادیاتور، تبدیل و رابط ها و کاور رادیاتور است. کاور رادیاتور معمولا از جنس آلومینیوم و در رنگ های گوناگون تولید می شود که می توانید متنوع ترین رنگ ها را از یک آنلاین شاپ خریداری کنید. بست مورد نیاز این رادیاتور، از جنس پلیمر است که باعث می شود شما بهترین نصب را بر روی سطح دیوار انتظار داشته باشید.

سخن پایانی

این رادیاتور را یکی از پرفروش ترین سیستم های تأمین گرمایش می توان معرفی کرد. البته متأسفانه بسیاری از افراد به کیفیت ساخت آن توجهی ندارند و از قیمت های ارزان استقبال بیشتری به عمل می آورند. در صورتی که به کیفیت ساخت محصول بیندیشید، در طولانی مدت از رادیاتور می توانید به راحتی استفاده کنید. ما شما را در این مقاله با نحوه عملکرد، مزیت، اجزای تشکیل دهنده و همچنین نحوه محاسبه توزیح گرما در رادیاتور قرنیزی آشنا کردیم. با توجه به موارد گفته شده، قطعاً انتخاب شما می تواند یک انتخاب ایده آل در طولانی مدت باشد. همچنین توصیه ما به شما کاربران عزیز این است که از یک مجموعه اینترنتی معتبر نسبت به خرید این چنین سیستم هایی هرچه سریعتر اقدام نمایید. خرید آنلاین یک خرید مقرون به صرفه و مهم تر از همه بدون واسطه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *