تفاوت رادیاتور پنلی و پره ای

مقایسه رادیاتور قرنیزی با رادیاتور پنلی و پره‌ای

مقدمه

در عصر امروزه به دکوراسیون داخلی اهمیت ویژه‌ای داده شده است. حتی  انتخاب سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هم به عنوان گزینه‌ای در دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه گروه دکوراسیون می‌باشد. استفاده از رادیاتورها در داخل منزل علاوه بر ویژگی ظاهری، از نظر هزینه هم باید مقرون به صرفه باشد. رادیاتور قرنیزی یکی از همین رادیاتورهایی است، که ظاهر بسیار زیبایی را به محیط منزل و کار شما می‌بخشد. با پیشرفته شدن انواع رادیاتور‌ها در سیستم‌های گرمایشی، دغدغه بسیاری از افراد انتخاب یک سیستم گرمایشی مناسب برای محل زندگیشان می‌باشد. ما قصد داریم در این نوشتار به تفاوت رادیاتور پنلی و پره ای بپردازیم.

رادیاتور

تعریف رادیاتور قرنیزی

به یک نوع رادیاتور مستقل که همه‌ی ویژگی‌های رادیاتورهای آهنی و چدنی را به همراه دارد، رادیاتور قرنیزی یا قرنیز حرارتی می‌گویند. این مدل رادیاتور از خروجی گرمای بسیار بالایی برخوردار است و شکل آن به صورت یک منحنی می‌باشد، که با تمام ویژگی‌های سنتی خود می‌تواند گرما را به خانه شما بیاورد. این رادیاتور در مکان‌هایی مانند گوشه اتاق یا خانه یا زیر پنجره به کار برده می‌شود. این نوع رادیاتور اصولا در خانه‌های کوچک و تنگی که فضای زیادی برای نصب رادیاتورهای دیگر نیست، استفاده می‌گردد.

رادیاتور قرنیزی

تعریف رادیاتور پنلی و پره‌ای

قبل از اینکه به مقایسه قرنیز حرارتی با رادیاتورهای پنلی و پره‎‌ای بپردازیم، بهتر است تعریف مختصری را از آنها داشته باشیم. رادیاتور پنلی، شکل پیشرفته رادیاتورهای قدیمی است که از جنس فولاد می‌باشد. ویژگی مهم این رادیاتور، زیبایی ظاهری و همچنین تولید گرمای بسیار زیاد آن در مناطق سردسیر است. رادیاتور پره‌ای رادیاتوری می‌باشد که از جنس فولاد و آلومینیوم ساخته شده که پره‌های آن بسته به مساحت محیط، بیشتر و کمتر می‌گردد.

رادیاتور پره ای

تفاوت رادیاتور پنلی و پره‌ای

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تصمیم دارید، محل کار یا زندگی‌تان را با پکیج و رادیاتورها گرم نگه دارید، اما نمی‌دانید کدام یک از رادیاتورها انتخاب و مورد استفاده قرار دهید، این مطلب به شما کمک می‌کند، تا بهترین مدل رادیاتور را انتخاب نمایید و درباره تفاوت رادیاتور پنلی و پره ای نیز مطلع شوید.

  • تفاوت قیمتی

قطعا اولین موردی که برای شما حائز اهمیت می‌باشد، قیمت رادیاتور است. قرنیزهای حرارتی قیمت‎‌های بسیار مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تری نسبت به رادیاتور پره‌ای دارند. زیرا در نصب و راه اندازی رادیاتورهای پره‌ای به یکسری وسایل و لوازم اضافی نیاز است ولی رادیاتور قرنیزی به راحتی نصب می‌گردد.

  • تفاوت عملکرد حرارتی در قرنیز حرارتی و رادیاتور پنلی و پره‌ای

قطعا عملکرد رادیاتور قرنیزی بسیار مطلوب‌تر می‌باشد. رادیاتور قرنیزی حرارت و گرما را از کف و سطح زمین شروع می‌کند، اما در رادیاتورهای پنلی یا پره‌ای گرما یک متر بالاتر از سطح زمین وجود دارد و از همان جا شروع به گرم شدن اتاق می‌کند. در این صورت سطح زمین همانند رادیاتور قرنیزی گرمای زیادی ندارد. پس گرمای رادیاتور قرنیزی بسیار دلپذیرتر و مطبوع‌تر از رادیاتورهای دیگر است.

  • تفاوت در داشتن ایمنی

قرنیز‌های حرارتی به دلیل اینکه هیچ گونه اتصالات یا لوله و شیرآلات خاصی را در ظاهر و محیط منزل به کار نمی‌برند، از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و در مقابل برخورد کودکان ایمن می‌باشند. اما برعکس، رادیاتورهای پنلی و پره‌ای به دلیل داشتن شیرآلات و باز و بسته کردن جریان آب یا وجود همان پره‌ها ممکن است در صورت بی دقتی سر یا دست افراد به آن اصابت کند. پس رادیاتورهای قرنیزی در این مورد هم از بقیه رادیاتورها پیشی گرفته‌اند.

رادیاتور

  • تفاوت در اشغال کردن فضا

یکی از بزرگترین مزایای رادیاتورهای قرنیزی اشغال فضای کمتری نسبت به دیگر رادیاتورهاست. قرنیزهای حرارتی در قسمت حاشیه دیوارها نصب می‌گردند. چون این رادیاتورها باریک می‌باشند، فضایی از اتاق را اشغال نخواهند کرد و به همین دلیل برای محیط‌های اداری و اتاق‌های کوچک و حتی جاهایی که برای نصب رادیاتورهای پنلی یا پره‌ای جایی ندارند، یک گزینه بسیار مناسب می‌باشند. در حالی که رادیاتورهای پره‌ای یا پنلی فضای بسیاری از اتاق را اشغال خواهند کرد. علاوه بر اشغال فضا، این مدل رادیاتورها ظاهر اتاق یا سالن شما را هم چندان زیبا نخواهند کرد.

  • تفاوت در تولید صدا در رادیاتورهای پنلی یا پره‌ای

 اصولاً با جابجا شدن آب یا کم و زیاد شدن فشار آب، صدایی در رادیاتور و لوله‌های آن به گوش می‌خورد. در حالی که رادیاتورهای قرنیزی بی سر و صدا محیط را گرم کرده و حتی می‌توان از آن به عنوان یکی از بی‌صداترین رادیاتورها یاد کرد. علاوه بر اینکه این رادیاتورها صدایی ندارند، هیچ گونه دوده‌ای هم تولید نکرده و موجب سیاه شدن دیوار نمی‌گردد. اما در رادیاتورهای پره‌ای و پنلی بعد از مدتی استفاده، اثراتی از دوده بر دیوار نمایان می‌شود.

  • تفاوت از نظر شکل ظاهری

همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم اهمیت زیبایی دکوراسیون بر هیچ کس پوشیده نیست. قرنیزهای حرارتی هم شکل مدرن و بسیار زیبایی را به خانه شما می‌بخشند. به این صورت که به دلیل کوچک و تو کار بودن دیگر نیازی نیست که همانند رادیاتورهای پنلی و پره‌ای از لوله‌های بزرگ و فلزی برای متصل کردن آن استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *