آشنایی با انواع رادیاتور

آشنایی با انواع رادیاتور

سیستم حرارت مرکزی و رادیاتور رایج ترین نوع سیستم گرمایش در آب و هوای سرد زمستان است.رادیاتورها در شکل ها و اندازه های مختلف و با استفاده از مواد اولیه مختلف طراحی و تولید میشوند.درک تفاوت بین انواع رادیاتور موجود در بازار می تواند به شما کمک کند که زمان خرید رادیاتور ، موردی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای منزل شما باشد.

رادیاتور آلومینیومی

رادیاتورهای آلومینیومی بسیار بادوام هستند ، در مقابل زنگ زدگی مقاوم هستند و در مقایسه با سایر انواع رادیاتور نسبتاً ارزان هستند.این امر آنها را به یکی از رایج ترین انواع رادیاتورهای موجود در بازار تبدیل می کند.رادیاتورهای آلومینیومی بسیار سریع گرم می شوند و بسیار پاسخگوتر از سایر انواع رادیاتورها هستند.

آلومینیوم رسانای بسیار خوبی برای گرما است به این معنی که ، هنگامی که به عنوان ماده رادیاتور استفاده می شود ، خیلی سریع تا دمای مطلوب اتاق گرم می شود.این بدان معنی است که در مقایسه با سایر فلزات رادیاتور ، از انرژی کمتری در بالا بردن مواد استفاده می شود.

رادیاتور آلومینیومی

رادیاتور سرامیکی

رادیاتورهای سرامیکی نیز بسیار بادوام هستند ، گرچه گرم کردن آنها بیشتر از آلومینیوم طول می کشد ، اما برای مدت طولانی گرما را نگه می دارند.علاوه بر این ، رادیاتورهای سرامیکی زمان لمس کردن ، خیلی داغ نیستند ، در حالی که هنوز گرمای زیادی را به خانه شما می رسانند ، بنابراین آنها گزینه ای ایده آل برای خانه هایی با بچه های کوچک و حیوانات خانگی هستند که رادیاتورهای داغ تهدیدی برای آنها ایجاد می کند.

رادیاتورهای چدنی

رادیاتورهای چدنی قدیمی ترین مدل رادیاتور موجود است و ظاهری کلاسیک را به خانه شما می بخشد.آنها نسبتاً حجیم هستند و فضای زیادی را در خانه شما به خود اختصاص می دهند.همچنین آنها زمان لمس کردن بسیار داغ  هستند.این نوع رادیاتورها نیز هزینه بیشتری نسبت به همتایان خود دارند.

رادیاتور فولادی

رادیاتور فولادی

رادیاتورهای فولادی قادر به ایجاد انواع مختلفی از طرح های سفارشی هستند و باعث می شود تا خانه داران به دنبال اضافه کردن یک گزینه منحصر به فرد و ایده آل به خانه خود ، شوند.آنها مانند رادیاتورهای چدنی کار می کنند ، اما با این آسیب مواجه هستند که با گذشت زمان نسبتاً حساس به زنگ زدگی و سایش می شوند ، به این معنی که احتمالاً نیاز به تعویض زودتر از سایر انواع رادیاتورها دارند.

رادیاتورهای حوله خشک کن

هم اکنون استفاده از این نوع رادیاتورها رایج است.اولا ، آنها گرمای حمام را تأمین می کنند و ثانیا اجازه می دهند تا حوله ها به طور همزمان روی آنها خشک شود.

رادیاتورهای قرنیزی

رادیاتور قرنیزی

امروزه به طور فزاینده ای از رادیاتور قرنیزی استفاده می شود.این دسته از رادیاتورها برای خانه هایی که فضای کمی دارند ، مناسب هستند.قرنیز حرارتی همانطور که از نامش مشخص است بجای قرنیز در پایین دیوارها و نزدیک کف ساختمان نصب میشود.جنس این رادیاتورها از آلومینیوم است.

اگر به دنبال خرید رادیاتورهای جدید هستید ، امیدواریم راهنمای ساده ما تصمیم شما را کمی ساده تر کرده و شما را با انواع مختلف آشنا کرده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *