بررسی ویژگی های رادیاتور آلومینیومی

یکی از وسایل گرمایشی که امروزه افراد برای گرم کردن خانه هایشان از آن استفاده می کنند ، انواع رادیاتور اعم از رادیاتور قرنیزی ، رادیاتور پنلی و رادیاتور پره ای است.در مقالات قبلی این سایت در مورد رادیاتور قرنیزی شعله گستر و مزایای استفاده از آن صحبت کردیم.در این مقاله نیز می خواهیم در مورد رادیاتور آلومینیومی و مزایای استفاده از آن صحبت کنیم.اگر به دنبال خرید رادیاتور برای خانه خود هستید و میخواهید در مورد رادیاتور آلومینیومی و ویژگی های آن بیشتر بدانید ، حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

رادیاتور منازل چیست

رادیاتور یک نوع مبدل حرارتی است که آب گرمی را که در سیتسم حرارتی وجود دارد را گرفته و به محیط انتقال می دهد.برای ساخت رادیاتورها از فلزاتی مثل مس ، آلومینیوم ، چدن و فولاد استفاده می شود.رادیاتورهای مسی به دلیل قیمت بالای مس ، کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.امروزه رادیاتورهای آلومینیومی بیشتر استفاده می شوند و این به دلیل مزایای بیشماری است که فلز آلومینیوم داراست.

مزایای رادیاتور آلومینیومی

همانطور که مشخص است برای ساخت رادیاتور آلومینیومی از فلز آلومینیوم استفاده می شود.بنابراین رادیاتور از جنس آلومینیوم تمام ویژگی های مربوط به فلز آلومینیوم را داراست.آلومینیوم فلزی سبک است ، پس رادیاتور آلومینیومی نیز وزن سبکی دارد و از این جهت جابجایی و نصب آن فوق العاده راحت است.

این نوع رادیاتورها حتی اگر در مدت طولانی در معرض رطوبت و نم قرار بگیرند ، زنگ نمی زنند و به همین دلیل بهترین انتخاب برای محیط های مرطوب هستند.

مزایای رادیاتور آلومینیومی

اگر این نوع رادیاتور را برای خانه خود انتخاب کرده اید ، باید به انتخاب خود ببالید ، چون رادیاتور آلومینیومی طول عمر بالایی دارد و هم چنین مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد.

در رادیاتورهای آلومینیومی (پره ای) امکان اضافه کردن پره وجود دارد ، در حالی که در رادیاتورهای پنلی این گونه نیست.در رادیاتورهای آلومینیومی اگر یکی از پره ها خراب شد ، نیاز نیست که کل پره ها تعویض شوند ، شما فقط باید تنها همان پره معیوب را تعویض کنید و این کار ساده ای است.

رادیاتور آلومینیومی در مقایسه با رادیاتور فولادی دارای ضریب حرارتی بالاتری است.

از دیگر ویژگی های رادیاتور آلومینیوم میتوان به قیمت مناسب آن اشاره نمود ، چراکه فلز آلومینیوم فلزی است که در طبیعت به وفور یافت می شود.این نوع رادیاتور هم چنین زیباتر از سایر رادیاتورهاست و از این جهت بسیار پرطرفدار است.دوستان عزیزی که دوست دارند در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنند ، می توانند با ما ارتباط برقرار کنند.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *