سیستم گرمایش از کف چگونه کار می کند

سیستم گرمایش از کف چگونه کار می کند

سیستم گرمایش از کف چگونه انجام می شود؟

برخلاف رادیاتورها که هوا را در مجاورت آنها گرم می کنند ، گرمایش در زیر زمین گرمای تابشی ایجاد می کند و باعث می شود احساس گرما کنید. رادیاتورها هوای سرد را در نزدیکی خود رادیاتورها گرم می کنند که به سمت بالا تا سقف ، گرمایش هوا بالا می رود.

سرانجام هوا با پایین آمدن به سطح کف خنک می شود و مجدداً توسط رادیاتور گرم می شود و جریان هوای مدوری ایجاد می کند که گرما را تأمین می کند. گرمایش در زیر کف  ساختمان و گرمای تابشی که از کف ساطع می شود ، گرمی را به سطح کف می بخشد و توزیع گرما حتی بیشتر از روش های گرمایش معمولی انجام می شود. این بدان معنی است که کل طبقه به عنوان یک بخاری گرمکن تابشی کار می کند و گرمای بیش از حد و اتلاف انرژی در این سیستم وجود ندارد.

سیستم گرمایش از کف چگونه کار می کند

شرکت شعله گستر تولید کننده انواع رادیاتور قرنیزی در اصفهان می باشد.

انواع سیستم ها

گرمایش از کف الکتریکی : این سیستم با داشتن یک سیم گرمایش فوق العاده نازک در زیر سطح کف کار می کند. سیم هنگام گرم شدن سیستم گرم می شود ، سطح کف را گرم می کند و گرمای تابشی را تأمین می کند.

کابل گرمایش هم بسته به نوع کف متفاوت می باشد. این به ویژه برای نوسازی ها مناسب است زیرا سطح کف را افزایش نمی دهد. ترموستاتی که برای کنترل سیستم مورد استفاده قرار می گیرد نیاز به یک برق دارد زیرا تنها یک سیستم برق معتبر و قابل اطمینان می تواند اتصالات الکتریکی را برقرار کرده و ترموستات را به سیستم گرمایش زیر زمین متصل کند.

گرمایش از کف با آب گرم :سیستم آب گرم با استفاده از آب گرم که از طریق لوله هایی که در زیر سطح نصب می شوند گردش می کند کار می کند. این لوله ها به طور معمول در زیر طبقه ساختمان قرار می گیرند به طوری که افزایش احتمالی ارتفاع اتاق باید در نظر گرفته شود. گرمایش زیر زمینی مبتنی بر آب به ویژه برای پیشرفت های جدید و پروژه های بزرگترسازی که در آن افزایش سطح کف می تواند برای یک ساختمان می تواند اتفاق بیفتد مناسب می باشد.

لوله ها به شکلی گذاشته شده اند که حتی توزیع گرما را نیز فراهم می کند و سیستم به یک منبع گرما مانند دیگ وصل می شود. یک پمپ بین منبع گرما و سیستم گرمایش زیر زمین نصب شده است تا اطمینان حاصل شود که آب در دمای صحیح وارد لوله ها می شود.

شما باید مطمئن باشید که از دیگ بخار یا هر منبع گرمای دیگری می توان برای آب گرم زیر زمین استفاده نمود و این موضوع را باید از سازنده دیگ خار خود پرسیده و مطمئن شوید.

از ترموستات برای کنترل هر دو نوع سیستم گرمایش کف استفاده می شود. با استفاده از یک ترموستات هوشمند ، می توانید سیستم گرمایشی خود را به طور مؤثر مدیریت کنید و مبلغ قابل توجهی را در قبض های خود که مربوط به گرمایش خانه است صرفه جویی کنید.

مصالح مورد استفاده کف متناسب با گرمایش در کف

سیستمهای گرمایش برقی زیرزمینی را تقریباً در کف هر طبقه با انواع مختلفی از جمله کاشی ، فرش ، چوب ، کفپوش و وینیل می توان کار کرد. بسته به ساخت و ساز در زیر طبقه و کف ساختمان ، ممکن است عایق اضافی برای اطمینان از پاسخگویی بیشتر این سیستم مورد نیاز باشد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *